Synne til Amerika!

lørdag 11. desember 2010

Oppdatering fra to fantastiske dager! :)

D e så masse å si, så masse bra! D begynte på torsdag at ene læreren min anbefalte et marked i nærheten av der vi bor som hadde masse billig julepynt. Og d hadde d! Hele stedet va enormt og de hadde alt! D va et utrolig fascinerende sted, de hadde typ elektronikk, baderomsmøbler, klær, sko, julepynt, annen div "pynt", kontor-ting osv! D va kjempe stort, ord kan rett og slett ikkje beskrive dette stedet! Og eg kan ikkje tro at eg aldri har vært der før for d va typ 15min å kjøre fra der vi bor. Men d va ikkje vanskelig å merke at d ikkje va masse utlendinger der, for de som jobbet der holdt på å glo seg ihjel når 5 veeldi kvite mennesker kom! Likevel et sted eg helt klart skal tbake t! Vi kjøpte litt julepynt China-style, mye glor just like i love it! Blinkende lys og glitter!



Fæla prosjekt å få den opp!

Gu' kå fin!
Denne veldi fine julepalmen nektet Borthen å kjøpe for hon syns den va så stygg(noe eg rett og slett ikkje kan begripe), men Malin tok ansvar og kjøpte den t meg. Mens vi hengte den opp satt Borthen i sofaen og surmulte. Mange av juletingene vi kjøpte va av den kvailtet vi betalte for, så alt hang litt på halv åtte, men en kan ikkje forvente noe ant me så mye glitter!

Så når vi kom hjem, hengte opp julepynt, spiste pepperkaker og hørte på julemusikk som seg hør og bør i desember ringte posten og sa at eg hadde fått pakke! Eg trodde ei dagen kunne bli bedre, men heyhey, look at this!

Stor, fin pakke!


Masse, masse pakker og good mat! :)

Jeej! 
Så d va uten tvil feststemning i heimen på torsdag! Og no har Borthen og meg sjøl endeli fått oss kalender så då kan vi endeli begynne å følge me kor lenge d e t jul! Kjempe gøy me pakke fra snille mennesker hjemme. Viss noen føler for å følge deiras eksempel e adressen min:

HaiDian Xue Yuan Lu
6 Hao FuRun Jia Yuan, 3 Lou 1901 Hao
Beijing, China

海淀学院嗠
6 号富润家园, 3 楼1901 号
北京, 中国

På fredag va d norsk julebord, som eg va veeldi gira for. D va typ langt utpå landet på en kjempe kosli restaurant som hadde ekte juletre! Og peis! Restauranten hadde vært litt stresset for at så mange nordmenn skulle samles på 10. desember på deiras restaurant så de som arrangerte d måtte forsikre de kjempe mange ganger at vi bare va der for å spise. Og spise gjorde vi, masse pinnekjøtt, laks, spekekjøtt og kokte pote! Fantastisk god mat! Og så va d loddtrekning på billetten, ojojo, kjempe gøy! ;) Borthen og meg sjøl vant begge to, Borthen vant sjokolade og marsipan og eg vant gavekort på søndags-brunsj! ;) Storslagen aften, masse fine folk, god stemning og god mat!

Dåh, va eg ferdi for denne gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar