Synne til Amerika!

mandag 27. desember 2010

Slek vart julen feiret i Beijing.

Eg hadde store planer på julaften om å stå opp tidlig og gjøre kjempe masse fornuftig før Ingrid kom hjem fra skolen, men d blei d aldri noe til. Eg sov lenge, dusjet og va nett klar til å begynne å lage grøt når hon kom inn døren. Vi hadde en klassisk norsk formiddag me grøt og Tre nøtter til Askepott, som verken Ingrid eller meg sjøl har noe forhold til for begge pleier å gå i kirken. Men d va morsomt, vi lo av den rare stemmen, himlet me øynene av prinsen og irriterete oss over stemoren.

På kvelden va d stort kalas hjemme hos oss 25 gjester. Alle hadde me seg litt typisk mat fra sitt land. Så d va kjøttbullar fra Sverige, couscous fra Tunisia, eggnog fra USA, røtne oster fra Frankrike, Shepardspai fra Canada , røykelaks og eggerøre fra Norge og masse masse mer! Vi hadde laget quiz og så hadde vi Secret Santa. Veldi koslige julekveld me veldi snille mennesker, masse god mat og drikke og fin julemusikk.

Eg hadde store planer på første juledag og om å stå opp tidlig og gjøre kjempe masse fornuftig, men dagen forsvant i to lekke vasker, en liiiten tur på butikken som tok typ to timer, et tappert men mislykka forsøk på å lage riskrem. Uten mikser eller noen muskler i høgre arm verdt å snakke om blei d risfløyte istedenfor riskrem. Og filmtitting.

Men no e julen slutt og eksamenslesingen e begynt for alvor! Nett no kan eg rapportere om middels konsentrasjon og laber arbeidsinnsats, men den e bedre i dag enn i går så eg håper på at d er en trend. Bloggingen e ikkje helt på lag me me meg, eg ville legge utpå bilder, men d gikk ei, får se om d e mer tak i Facebook. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar