Synne til Amerika!

søndag 24. april 2011

Austins første gang.

I går var Austin, min amerikanske venn, og meg på Ikea, for Austin hadde aldri - typ noensinne - vært på Ikea før. Han har hatt litt første gang opplevelser i det siste, heldigvis gikk dette bedre enn me makrell i tomat. Egentlig så e eg i mot å gå på Ikea på en lørdag, for det e kaos. Men eg håpet på at det ikkje var tilfelle i Kina, eg håpet at kineserene hadde andre dager de gikk på Ikea, kanskje tirsdag eller onsdag, men nei. Kinesere går og på Ikea på lørdager. Så det va deilig me overfylt Ikea etter en litt hard kveld på fredagen. Men det gikk fint, vi spiste kjøttboller nett sånn som du ska på ikea, drakk store mengder dispenser brus, spiste mandelkake og marsipankake. Jadda, en liten feast blei det rett og slett!

Eg kom på at vi måtte ta bilde etter at han hadde spist opp alle kjøttbollene, men det er på Ikea altså! Det er det!
Etter det lille herremåltid vårt gikk vi rundt å såg på alle liksom-rommene, satt i en sofa, snakket om livet og glodde på kineserene. Eg føler til vanlig at eg aldri ser gravide kinesere, men Ikea var der det faktisk mange av de, så dette brukte eg litt tid til å tenke på. Og sånn gikk no den lørdagen. En fin dag. Om kvelden såg vi en animasjonsfilm om vikinger og følte oss veldig skandinaviske! Veldig fin dag rett og slett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar