Synne til Amerika!

mandag 18. april 2011

En effektiv dag!

I dag har eg gjort masse, eg e rett og slett fornøyd me egen innsats! Eg har vært på posten og postet pakke til søte Camilla i England, vært på butikken og handlet, laget både lunsj og middag hjemme(greit, eg spiste restene fra lunsj til middag), vasket hus(greit, det var vaskedamen som gjorde nett det, men det tar på å ringe, det e veeldig skummelt), vasket klær og gjort leksene nesten ferdig og klokken e bare 8! Jadda, så dette har vært en fin dag!

I går fikk eg vite at faktisk ikkje alle liker makrell i tomat. Eg har en venn som eg tenkte eg skulle være grådig grei me og la han få smake på noe typisk norsk. Eg hadde kanskje girt det veldig opp, men eg syns makrell i tomat e noe av det beste som fins. Eg skrøt kanskje på det at alle nordmenn elsker dette og eg tok kanskje litt hardt i når eg sa at det praktisk talt va nasjonalretten vår! Så stakkaren tok et stort tygg av knekkebrødet som eg hadde tatt godt me makrell i tomat på for eg tenkte at eg kunne ikkje være gniten når eg skulle vise Norges nasjonalrett. Men han va ikkje like begeistret, og eg kunne se at det vokste i munnen på han. Uff, det såg ikkje pent ut. Og så blei han litt blank i auna.. Han ville ikkje ha mer en den ene biten, han sa det smakte uvanlig. Eg prøvde å være medliden, men egentlig tenkte eg; jess, mer makrell i tomat til meg! 

Nei, no skal eg gjøre ferdig leksene og legge meg tidlig med god samvittighet! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar