Synne til Amerika!

tirsdag 7. juni 2011

Rolige dager og presentasjon om Norge.

Denne helgen har hatt noen veldig fine dager, taco feasten på søndag blei rett og slett fantastisk! Fine mennesker på besøk med god mat, godt øl og enno bedre samtale. Nei, makan til kveld altså!

Ellers har eg gjort fint lite, litt lekser og masse tv-titting! I går hjalp Austin meg me presentasjon for snakke-klassen min, hver uke har en i klassen en presentasjon om landet sitt. Eg har gruet meg fælt til dette og selvfølgelig blei eg valgt sist så kvar torsdag siste timen har vært en liten pining å sitte og vente på kem hon skal velge. Pluss at de andre har en veldig fordel me at de e flere fra kvært land så de kan fordele litt ka de vil snakke. Ka skal eg velge når eg skal snakke i bare 10min om Norge? Og så vil eg fortelle så mye som mulig om kor super awesome Norge e! Men eg hadde me kart der de fikk se hen Norge låg (eg følte d va nødvendig etter at hon ene russeren i klassen spurte om Norge låg ved siden av Latvia for noen uker siden...), fortalte om bunader, laks og olje, om vikinger (eg har lite peiling på vikinger, men Austin va ganske insisterende på at d ikkje gikk ann å ha en presentasjon om Norge uten vikinger..) og så fortalte eg om brunost og matpakke. De lurte veldig korfor et rikt land som Norge spiste så mye brød, eg prøvde å fortelle at skive ikkje va fattigmannskost, men hadde ikkje noe god forklaring så eg gav opp. Men eg tror d gikk fint alt i alt! :)


Grådig greit me en hjelper når datakunnskapene ikkje strekker lenger enn t å logge seg på Facebook.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar