Synne til Amerika!

mandag 8. november 2010

Blå mandag.

Eg har blitt bortskjemt og i dag fikk eg kjenne d på kroppen.. Etter fire dager uten å ha noen skikkeli lekser va d hardt å begynne på an igjen i dag.. Har sotte masse og sett ut i luften, tenkt litt tanker om livet og diktet en sang om kor mye eg misliker lekser. Refrenget va sånn: "Eg hater lekser, eg hater lekser, eg hater lekser!" Ser for meg at d helt klart blir en schlager en dag.

I dag har vi hatt kouyu, som e snakking. Der har vi hon læreren som liker å vise bilder av seg sjøl for å demonstrere ting. Av og t vet eg ikkje om hon tuller me oss, eller om hon rett og slett e litt retardert. Hon spør oss om ting som kas lærer liker dåke best, syns dåke eg e pen, kor gammel tror dåke eg e osv. Sånne type spørsmål som vi liksom må svare at vi liker deg best, du e kjempe pen og eg tror du e rundt 25(egentli mer rundt 35, men greeit). Og greien e at hon virker så oppriktig kjempe gla når vi sier d t, og får lyst å spørre, men really, ka trodde du vi ville svare?! Men d letter litt på stemningen når hon blir så gla og d e jo aldri feil, iallefall for min del som faktisk e ganske dårli på kouyu. Før har d allti vært sånn at eg har vært flinkest på å snakke, og sjøl om eg har kunnet skrive typ to tegn har eg lent meg litt på d, no har d snudd helt om. D e fordi eg e så sykt dårli på uttale at eg tør nesten ikkje snakke i timen, eg e typ fascinerende dårli me tanke på at eg har egen tutor som eg e me en gang i uken bare for å øve på uttale. Gao Laoshi, hovedlæreren vår, tvinger meg kvar dag t å si fotball; zuqiu, for eg rett og slett får d ikkje t og så ler hon. Awesome!

D va dagens syting t de som gadd å lese d! :P No øff to bed!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar