Synne til Amerika!

torsdag 25. november 2010

Ein ny romkamerat og bursdag.

I dag har Malin flyttet hjem t meg for Ingrid har forlatt landet for litt bombe-moro i Korea. Men vi klarer oss, ingen stress.. Eg har vært uten Borthen for 3 dager før, ikkje stresset i d hele tatt. Dette går fint!

Vi startet samboerforholdet me instant noodles og altfor mange episoder av Big Bang Theory, en serie som eg har begynt å se på i d siste, men som eg e særs usikker på om eg liker eller ikkje. Men d va grueli kosli! Vi hadde bare 15 ord i lekse i dag, Gao Laoshi har blitt litt slapp på sine eldre dager tror eg. D har ikkje vært mange nye ord denne uken. Men viss eg ska være helt ærlig så klager eg ei!

Så va vi på bursdag til en i klassen, AiMa. En søt liten brite. D va veldi kosli, italiensk middag og så kake! Japaneren i klassen var der, hon snakker ikkje noe engelsk. Typ ingenting i d hele tatt, hon forstår kanskje hello viss du sier d veeldi seint og tydelig. Så d va mye moro i dag når vi skulle prøve å oversette ting, kinesisk vokabularet mitt har fremdeles en del hull og mangler kan du si. Eg vet til dømes ka VHS-spiller e, men ikkje DVD-spiller. Eller at eg kan si renneræv og sprutbajs på typ 14 forskjellige måter, men vet ikkje kordan eg sier sidevei. Et ord eg tenker hele tiden at eg må sjekke opp.

Bursdagsbarnet!

Fine kaken!

Malin insisterte på at alle kakene sku stå rett, livredd for at noen ikkje sku bli gift!

Eg e ikkje så veldi gla i dyr og då spesielt ikkje hunder. MEN hunder som blir solgt på gaten i pappkartonger gjør noe me meg, de e så små og så skjelver de. De e rett og slett veldi søte og eg får nesten lyst på en!

Myspys!

Se så søte! Men se då! Hæ? Sant de e søte??
Dagens oppdatering på livet fra Midtens rike, eg har d bra. Ingen grunn t medynk. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar