Synne til Amerika!

torsdag 3. mars 2011

Farvel sosialt liv, hallo kinesisk!

Så har eg hatt min første skoledag sammen med de som kommer til å bli mine nærmeste venner de neste 4 månedene. I går skrev eg at eg ikkje ville komme i klasse me asiatere eller sovjet-folk, men guess what 5 koreanere, 9 sovjetere og meg! Kanskje eg må si dette en gang for alle; eg vet ikkje kor politisk korrekt det er å fremdeles kalle alle fra land som va med i Sovjet for sovjet-folk, men de snakker likt, de ser ganske like ut, alle har iallefall like klær og det gjør alt så mye enklere! So bear with me! Læreren har til min store lettelse og de andres forbanning lagt ned forbud mot russisk og koreansk i klasserommet siden eg e den eneste som ikkje kan snakke noen av delene! Så no e eg klar for å få masse venner! Hon sa vi kunne få snakke engelsk i pausene, men det var det ingen andre som kunne.. Eg har allerede boundet litt me hon ene koreaneren i klassen Jinlouli, hon e en ekte koreaner som liker å drikke koreansk brennevin, har kjempe coole klær og snakker veldi lavt me en veldi lys stemme. Og så e hon heeelt kvit, eg føler meg skikkeli solbrun ved siden av hon. Rett og slett awesome!

Kinesisk skolevesen skuffer aldri så eg e druknet i lekser.. 40 nye ord, en tekst som ska lærest utenatt og 5 oppgaver som ska inn i lekseboken til i måren. Jippi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar