Synne til Amerika!

onsdag 9. mars 2011

Klassekamerater og 8.mars!

8.mars altså kvinnedagen e visst en ganske stor greie i Kasakh, dette visste ikkje eg og blei ganske satt ut når den Kasakh gutten i klassen reiste seg i første time i går og hadde en lengre tale om kor fine og bra jenter var. Eg blei enno meir satt ut når han drog opp en bag me gaver som han sa. Eg kjente eg blei litt klein. Og så visste det seg at det va kniver! Store kjøkkenkniver som va gavene. Alle jentene i klassen fikk kvar sin kjøkken kniv! Eg blei så satt ut som eg aldri har blitt før! Eg visste ikkje ka eg skulle si så eg prøvde meg på en litt tørr vits om kor ironisk d va å gi kjøkken utstyr på kvinnedagen.. Den gikk ikkje hjem hos noen. Ikkje en av mine 15 klassekamerater syns den va noe morsom i det hele tatt! Kleint. Men eg e no en kjøkkenkniv rikere, og en erfaring rikere me korti det passer seg me min bitre sarkastiske humør.

Flott kniv!

Dette bringer meg videre t d neste eg må fortelle om; d e på ingen måte noe å skjule at eg e litt Viggo Venneløs i klassen og de andre virker ikkje så veldi intressert i å snakke me meg. Eg har prøvd alle triks eg kan, smalltalket smilt t alle, være kjempe hyggelig osv, men nei! Men så fikk eg en lapp:

"My name is WooHe. Im interested in English. I'll give you my phone number. If you have time just give/send me a text."
Eg skjønte raskt at dette va min mulighet! Så eg sa at eg kunne hjelpe hon viss hon ville. Så i dag kom hon me leksene sine fra engelsktimene og spurte om eg kunne rette de. Eg bare jadda. Jadda schmadda sier eg no. D visste seg at nesten hele klassen min går på dette engelsk greiene etter skolen og plutselig ville alle at eg skulle rette leksene dias. Så der satt eg, eg har sjeldent vært så poppis, at de ut nytter meg prøver eg ikkje å tenke så mye på. Eg har endelig blitt litt venner me de i klassen min! :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar