Synne til Amerika!

torsdag 9. september 2010

Heng-shou-dian-pie osv osv

Me tidligere lovnader om et snabt nytt blogg innlegg me bra tittel i minnet må eg bare beklage. D kom verken snabt og tittelen var vel heller ei to die for. Men mitt sosiale liv e over å d virker som d og gjeld på interaktive forum. Studentlivet e hardt, meget hardt. Men klassen min virker super, og d e jo awesome siden d mest sannsynlig e de eg ska tilbringe mest tid me d neste halve året. Klassebeholdnigen har vore litt utskiftene no de første dagene, men sånn som ståe e i skrivende øyeblikk e mine tongxuemen (klassekamerater :P) 3 japanere, en russer, en fra Saudi Arabia, to svensker og to briter. Eg har lagt litt elsk på den ene japaneren for hon kan ei engelsk, men forholdet e vel nett ikkje blomstrende. D e d derimot me britene og svenskene. Typisk.

BLCU og kinesiske læringsmetoder e som d allti har vært, forskjellen no fra tidligere e at eg har hatt tid t å mentalt forberede meg på at d e dette som kommer t å skje. Og no visste eg og ville gå t utdritning, kjefting og tegnskriving på tavlen. Eg tror min kjære Han Laoshi (altså læreren min :P) liker gingers for eg e uten tvil den som e oftes oppe på tavlen for å bli grillet. Men eg liker d, mer oppmerksomhet på meg, nei hehe, for eg har av denne grunn aldri gjort så mye lekser i hele mitt. Ja, no høres d ut som eg har gått på skolen kjempe lenge, d har eg jo ei, men d føles sånn. Eg vet ikkje om d e bra tegn.

I dag va Ingrid og meg sjøl på sjukhuset for å ta helsetesten som eg allerde hadde tatt i Norge og betalt 1000kr for. Takk ska du kinesiske ambassade i Norge. Takk ska du faen meg ha. Men Ingrid og meg sjøl va beinhard og albuet oss inn og ut fra bussen, resultatet va at vi va tidlig ferdig, d va ingen grining på noen av oss. Og eg vil nesten påstå at eg e ferdi me sprøyteskrekken min, d har vært mye cool oppførsel på den fronten fra min side i d siste.

Ellers så e d ikkje mye å rapportere heim om, men litt; eg klappa ein hunde kvalp i dag, eg har redd opp senge mi kvar morning i ei veke no (orden i hjemmet, skaper orden i hodet), d e begynt å bli litt kaldere her typ 28grader og hindagen regna d når eg sku gå heim frå skulen. D føltes rart, men d varte ikkje lenge.

Zaijian! Altså hade bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar