Synne til Amerika!

lørdag 4. september 2010

Registrert!

I går va dagen d va hæla i taket og hei hvor d går på BLCU. Vi skulle registrere oss, noe som e langt fra en enkel aktivitet. Heldigvis va Heiko me oss som vår egen lille tolk og slave. Eg vet ikkje kor eg ska begynne for å forklare alt fram og tilbake d e me den der registreringen, d e så masse papirer og skjemaer og forskjellige rom og bygninger og køer og folk. Og siden kinesisk kø-kultur ei e som den vi e vant me i gode gamle vesten var d mer en en gang eg måtte heve stemmen og lage litt lyder av irritasjon. Men vi overlevde, og mye va takket være Heiko sitt gode humør. D var noen som lurte på kor eg hadde funnet han og kor masse eg hadde betalt for å få han t å hjelpe. Hehe. Love it! Men no e d hele over, eg e nok en gang student ved Beijing Language and Cultural University, eg har fått alle bøkene min og lykken e så og si fullkommen. Eg e litt stresset for at Heiko har overtalt de t å la meg begynne på et nivå høyare enn eg egentli skulle være, men d e blir spennende. Eg e klar. Eg e gira. Veldi gira!

For å feire at vi va registrert og lykkelig tok vi turen t Helens. D var en kjekkas der som såg som han kunne vært me i The Baseballs, som nyvunnet fan la eg sjølvsagt min elsk på denne guten. Eg ska ei nekte for at 60talls hår og skinnskjegg gjør d litt for min del. Etter at eg hadde lagt meg litt etter han og prøvd å kurtisere han litt visste d seg som tidenes største strek i rekningen at d ei va meg, men kompisen min han ville snugle opp me den kvelden. D hele blei kleint og eg burde tatt kvelden. Men eg tenkte at ingenting kurer kjærlighetssorg som å danse vekk smertene på Propaganda sammen me kinesiske lettkledde små-tøser. Og d va heelt rett. Propissen løser de fleste problemer. Propissen og tequila.

I dag skal eg ha litt skeiv moro me Heiko på Destionation, d blir nok fint. Eg satser på høy paraplydrink -faktor og mye neonlys. Fortsettelse følger..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar