Synne til Amerika!

søndag 19. september 2010

Og sånn har mi helg vore!

På fredag va den store dagen som eg har gledet meg fææælt t, mye fordi mangelen på alkohol de siste ukene har vært alvorlig. Men sjøl om festen va storslagen e d ikkje mye å rapportere; d va masse folk, store mengder alkohol blei konsumert, kline-sofaen på terrassen blei tatt i bruk og alt i alt va d veldi kjekt! Dagen etter kom vår kjære vaskedame Mei Li, fantastisk dame, nesten litt forelsket. Men leiligheten t to vestlige jenter etter en fest blei sterk kost for stakkars Mei Li, hon sto i sikkert fem minutter og holdt seg for munnen og sukket og stønnet og såg fortvilet på tomflaskene og vi som følte vi hadde vært så flink som hadde ryddet alt inn på kjøkkenet!

Etter litt Pyro Pizza på døren og film-titting reiste Ingrid og meg sjøl t Sanlitun etter gammalt for å se litt i butikker og litt på mennesker. D va veldi kosli, d e første gangen vi e utenfor Wudaokou, sjøl om vi har vært her i fire uker! Så d va godt å komme seg litt vekk, vi kjøpte dvd'er, den nye Micheal Cera filmen som eg har spart å se t eg kom her så eg skulle ha noe å glede meg t, men den va skuff. Men han e pen, så d gikk helt greit.

I dag har eg vore på skulen, oh yeah, leste riktig. Søndag u might say, men d e tydligvis ingen hindring. Vi skal ha fri tre dager neste uke, så då måtte vi på skolen i dag og lørdag søndag neste uke. Eg blir litt dag-vill av å dette så eg har skikkeli mandags-følelse no!

Naboene har tidenes krangel no, mannen har kjøpt noe som han ikkje skulle så damen e kjempe sur for d og mannen e sur for gan mener damen skjemmer de ut for hele nabolaget. Og d e strengt talt sant. Eg skulle ønske eg skjønte alt de sa, men d gjør eg ikkje.

No ska eg lese gjennom leksen en gang t, spesielt kjipe tegn i dag, så eg har hatt en litt eg-hater-kinesisk-dag i dag!

2 kommentarer:

  1. Du skriver så sinnsykt morsomt. har hatt de beste 20 minuttene av denne dagen med å lese gjennom heile bloggen din. liker hvordan du beskriver dine ups and downs ang pyjamasbukser og fine homokinesere. stor klem, tora

    SvarSlett
  2. Aww, Tora! D va en fin kommentar! Tuuusen takk min søte!!

    SvarSlett