Synne til Amerika!

fredag 24. september 2010

Siste feriedag!

I dag e d siste dag ferie, og den nytes me litt iherdig lekse-lesing! Korfor vi har hatt ferie har eg fått litt blandet svar på, noen sier d heter Mid Autumn Festival og noen Moon Festival. Men når vi på sightseeing på onsdag var vi sammen me den nye kineser vennen t Ingrid som hon møtte på Destination(han e btw modell han og, mye modell snakk på meg, men d e liksom sånne typer mennesker eg henger me her nede.. :P) og han fortalt historien om Moon Festival. D va en mann som mistet konen sin og når hon døde så flyttet hon på månen og kvart år denne dagen så kom ho tbake og så fekk de være i lag. Så ganske så romantic! Så den kvelden, altså på onsdag, spiser alle kinesere moon cakes og ser på månen. Ingrid og meg sjøl tok oss noen minutter for å se på månen den kvelden, men såg ei noe lykkeli par på vei oppe eller ned.

I går hadde vi kjempe slappis dag, og lå på sofaen og såg på film og serier. D va særs deilig, vi var og å spiste på d kinesiske faviss stedet. Siste gang når vi hadde de kjempe gode nudlene va d e en mann som satt ved siden av som spiste de først så vi bare pekte og så vi ville ha de samme, denne gangen satt d ingen kinesisk mann og spiste nudler, så då va d litt ekprimentering for å få ta i rette nudler. Tre retter før den rette kom, men vi fikk smakt på masse rart og d va gøy, pluss at d kjempe kjekt å øve seg på kinesisk  me orntlige kinesere!

Nei, d blei ikkje noe langt innlegg på meg, men eg må fortsette me lekserna, eg holder på å freshe alle tegnene helt fra kapitel 1. Eg har flere dager på rad hatt mareritt om tingli eksamen min, altså lytting. At eg ikkje ska skjønne noe og at d ikkje ska være noen characters bare pinyin, altså latinske bokstaver, og eg e så kjempe dårli på d. I natt drømte eg at eg skulle gjøre tingli eksamen og at hele skolen skulle se på meg mens eg gjorde d! Grusomt! Men d e godt eg ikkje stresser, siden d faktisk e over 3 måneder t! Så eg e litt obsæst me studeringen! :P Takk for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar