Synne til Amerika!

mandag 18. oktober 2010

Big Brother (i form av rektor) is watching you!

Bak i klasserommet opp i taket har vi et kamera, typ overvåkningskamera på bussen stil, som vi har d veldi moro me. D pleier å komme et titalls vitser daglig(ja, me vi mener eg Masen den ene briten, ganske så funny type) om at myndigheten eller noe e i andre enden av kamera og følger me på at vi ikkje kommer me noe vestlig propaganda, men leser flittig på våre kinesiske tegn. I dag spørte vi læreren vår, og ja, det va infact et overvåkningskamera som rektoren hadde tilgang t så han kunne følge me i timene våre på. Og dette blei sagt me den største selvfølgelighet, vi satt der litt og måpte, dro stolene litt lenger bak så vi ikkje kom me på bildet og lengtet hjem.

Ellers så regner d i dag og blitt ti grader!!! På lørdag va d typ over tjue, eg gikk me flipflops og t-trøye å syns livet va fint, i dag har eg gått me ull-genser, parkass skulle ønske eg hadde tatt på sælbu-vottene. Normalt sett ville eg ikkje klaget over ti grader, men eg har blitt litt fin på d i d siste.. Ingrid har en teori på at kroppstempraturen vår har sunket for d va så varmt når vi kom her, eg vet ikkje om eg stiller meg helt bak den teorien, men pleier å nikke fint når hon sier d!

Og så i dag på en dag som denne når d regnet, noe d sjeldent gjør i BJ, va kaldt og guffent greide eg å glømme bøkene mine på skolen og eg merket d nett når eg va komt inn i god buksen, type 10kuai på Shaoshifa-buksen(love it), så eg tok og slengte parkassen på og gikk t skolen. Et klart tegn på at eg har vært for lenge i Kina; gå rosa blomstrete pysjamas-bukse på skolen! Og ska innrømme at eg greier ikkje å pull off pysjamas ute blant folk like mye som kineserene, men d får gå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar