Synne til Amerika!

mandag 25. oktober 2010

Mangel på konsentrasjon.

I dag går d dårlæ me leksene, d e 18 grader inne, eg har på full Janus(btw mor, eg ønsker meg ny, eg har hull i stilongsen et heller ufint sted og under armen på begge trøyene) pluss ullcardigan, hue, sjal, tjukkelabba og pledd, men eg frys på naso. 18grader e ei den ideelle lekse-tempratur. Eg gleder meg sånn t 15.november og at de skrur varmen på! Eg gleder meg nesten mer enn t min egen børsdag! Mhm, nesten true story!

I dag hadde eg diktat på tavlen, og d e alltid like spennende. Men d gikk greit, hadde en strek for masse på et tegn og eg et kryss som sto litt skeivt, men ellers sviktet ikkje hukommelsen min for mye!

Læreren vår e veldi gla i å gi oss litt info om livet generelt, vanligvis e d ganske morsomt, ofte e d og veldi pinlig. Typ hon e veldi gla i stereotypeseringer som alle amerikanere e tjukke, alle jenter liker fine klær mens gutter liker biler, Saubi Araberen i klassen må ha mye penger for han kommer fra Saudi Arabia og pappaen min må være flink å lage mat for eg e norsk, Ma Sen liker øl for han e britisk osv. Så i dag fortalte hon oss om homofile, hon blei veldi overrasket når alle hadde hørt om dette fenomenet(honnas ord, ikkje mine) før. Og at i Beijing fantes d egne utesteder for disse type mennesker(fremdeles honnas ord, føler eg må understreke d) som vi ALDRI, ja hon sa d typ 4 ganger, måtte gå på. Disse menneskene, altså homofile, var i følge læreren min alltid tynne, går i svarte klær og vanskeli å se om d e gutt eller jente. Så eg sier bare; skimt ei på utdannelsen eg får her nede, helt klart visdomsord som eg ska ta me meg videre i livet!

Den nye gutten i klassen som eg trodde kom fra Kasakhstan kom tbake t klassen etter å ha vært vekke typ i over to uker. Meget spesielt hele greiene, han va der typ i to dager, va vekke i to uker og kom tbake i dag. Han kommer forresten heller ikkje fra Kasakhstan som tidligere antatt, men Kirgisistan. Et raskt wikipedia søk fortalte meg at hovedstaden i Kirgisistan heter Bisjkek. Og så kom Nina mei lai tbake i dag, hon har typ hele semester vært 4 dager på skolen, hon heter egentli bare Nina, men mei lai betyr kommer ikkje og d sier vi typ kvar dag og d har blitt en liten morsomhet i klassen at vi kaller hon Nina mei lai. Men iallefall poenget me at eg deler alt dette va at d nesten oppsto litt kaos i klassen når disse to som aldri pleier å være på skolen kom, og d blei litt sånn kor ska de sitte. Og alle vi e veldi fornøyd me plassene vår, og d hele endte me at franskmannen måtte flytte seg sånn at Nina mei lai fikk sitte ved siden av den andre russeren som gjorte at franskmannen blei sittene framfor meg og han e typ kjempe høg og veldi breiskuldra så eg såg nesten ingenting. Mye dramatikk på en helt vanlig mandag! :P

Nei, klokken e passert 8 og eg har enno ikkje kontroll på tegnene. Study hard.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar