Synne til Amerika!

fredag 1. oktober 2010

Happy National Day!

I dag har Kina børsdag og blir 61 år! Hurra! Eg har spist pannekaker t frokost me rømme og blåbærsyltetøy (spiste forsåvidt pannekaker både t middag og nattmat i går), har ferie og syns livet e ganske så fint. Ingrid va på WallMart i går og kjøpte 32pk av yndlingsjokoladen min, for eg har visst begynt å spise sjokolade i Kina, og d e fint avbrekk fra alle pannekakene. Snille roommate, eller tongwu som de ville sagt her i midtens rike. :P

Eg har forresten fått orden på mobilen min, d e ganske nice. Så no e eg helt vill på sms, eg kjenner at dette e noe eg har savnet. Og den nye telefonen e veldi lett å skrive me tegn på, så d blir mye nørde sms på kinesisk t alle som gidd å svare! Love it! Livet smiler rett og slett litt t meg fortiden, ja, siden i går..

No ska eg egentli skype me Julie i Shanghai, men d vil ei fungere. Eg forstår meg ikkje på Skype, at d går helt fint å ringe helt hjem, men så e d kjempe stress berre nett ner t Shanghai. Teknologien altså!

I går va skotten og sveitseren i en ulykke me motorbikesene sine, de kaller d motorbikes, men eg ville strengt talt sagt kalt d scooter. Uansett, d va på motorveien, d va en buss me og no e de på sykehuset. De sier at d går fint og at d e kinesere som e hysteriske og derfor e de på sykhuset, men ikkje vet eg. Så litt drama i kvardagen. Vi får alle krysse fingrene for at d faktisk går bra me de! :)

D va foreløpige rapport fra October-break 2010. Fortsettelse følger..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar