Synne til Amerika!

onsdag 20. oktober 2010

Midt i uken!

I dag e d onsdag, eller onsdagen e vel strengt talt slutt for min del, for klokken e ni og eg har gått og lagt meg! :P Men dette betyr at d snart e torsdag og torsdag e dagen før fredag og fredag e helg og eg klar! For spise god middag på fredag, kanskje drikke en øl og sove lenge på lørdag!

I dag fikk vi se film de to siste timene. Som dåke kanskje har skjønt så e d å gå på kinesisk universitet ikkje helt d samme som på norsk, d minner vel mer om ungdomsskolen. Kommer du forseint mer enn 5 minutter får du strek i boken og tre streker betyr en time fravær, har du vært flink på leksen får du smilefjes i lekseboken(ja, vi har leksebok som vi leverer inn kvar dag) og har du absolutt ingen feil så får du to! En ska ei undervurdere effekten av smilefjes, eg kjenner eg blir oppriktig gla og d gir meg lyst t å jobbe ekstra, men savner litt klistremerkene fra barneskolen, eg gjør d.. Men uansett, film i dag, og eg blei like gla som på ungdomsskolen når vi fikk se film! Helt fantastisk føltes d! Filmen handlet som så mange andre filmer om en gutt og en jente som blei forelsket, men den va satt i kommunisk kina på 60-tallet og d va forbudt kjærleik som endte me at gutten fikk leukemi og døde. Forferdeli trist, så meg og japaneren satt og stortutet og påkjenningen blei rett og slett så stor at eg gikk rett hjem etter skolen og la meg, uten lunsj.

Og d e vel strengt talt d mest spennende som har skjedd her siden sist eg blogget. Eller nei, Ingrid fant kanel på en butikk i dag etter at eg har gått på alle butikker rundt der vi bor og spurt etter kanel; rou gui. Så i kveld har vi spist armeriddere og d va gruelæ gødt! Eg tror forresten og de på sjappen der vi bor holder på å bli litt lei av meg for d e de som blir utsatt for all synne-øver-på-lekser-trakassering. Kvær gang eg har lært nåke nytt går eg ned t damen, eventuelt gutten (men han snakker så høgt at eg bli litt ubekvem), og øver meg litt. Eg liker foreksempel å si navnet på all frukten før eg bestemmer meg for ka eg ska ha, sjøl om vi begge vet at eg ska ha appelsin. En appelsin koster 8kr, e ikkje d forferdeli dyrt? Kor mye koster egentli en appelsin hjemme? Eg nekter å tro at d e mer enn 8kr, d typ en hel lunsj på skitne kantinen!

Nei, eg e lagt. Klokken e passert ni. God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar