Synne til Amerika!

tirsdag 12. oktober 2010

他 是 我 的 汉语 老师!

I dag har eg vært me min nye Chinese tutor, en søt liten kinsere som kalte seg Daisy. Et veldi passende navn spør du meg, hon va en liten daisy. Hon ska hjelpe meg me uttale og generell flyt i samtalen. Veldi spennende, men hardt. Va helt utslitt i tungen etter halvannen time me hon i dag, visste ikkje at eg anstrengte tungen så masse når eg snakket kinesisk, men lets be honest så har eg vel aldri snakket kinesik i halvannen time før heller! Eg grugleder meg litt t å begynne å lese sammen me hon, ska gjøre d to ganger i uken, for eg va helt utslitt i hodet når eg va ferdi i dag. Men eg tror klassekameratene mine blir glade no, for eg føler nesten eg holder alle tbake når vi leser på gloser og eg må lese de typ hundre ganger før læreren e fornøyd me uttalen!

Gulroten for dagen(som har vært litt rough me leksene) har vært at halv ti skulle Ingrid og meg sjøl se Gossip Girl, men når klokken slo slo og internett seg vrang som fy og ville ikkje vise oss noe episode, så eg har gått sur t sengs i dag, heldigvis har eg Bruce her som kan komme me noen trøstene ord! :D

Men kan legge ut bilde av den koslige middagen, så skjønne dåke at eg ikkje har d såååå fælt! ;)
Pannekake t middag og ljos på bordet, gruelæ koslæ! (Ja, eg har kløpt vekk leksene som låg ved siden av for eg syns de ødlagte stemnings-rapporten litt.)

Litt haust-stemning me sjokkelabba fra bestemore på i kveld, kem skulle tro at 19grader va så kaldt!

4 kommentarer:

  1. her ikke tutoren din en jente? som i 她 是我的汉语老师?

    SvarSlett
  2. Tvekjønna og derfor bruker eg 他,den kjønnsnøytrale formen. 还有问题吗?

    SvarSlett
  3. så du mener daisy er tvekjønnet? er det unnskyldningen din?

    SvarSlett
  4. Kem veit, har du sett etter? Eg tenkte eg bare sku sikre meg.

    SvarSlett