Synne til Amerika!

lørdag 16. oktober 2010

En fin fredag.

I dag har vært en fin dag. Eg fått passet mitt tilbake med(!) d nye visumet, ska helt ærlig si at eg har vært litt bekymret for d de siste dagene me all ståhei, prøvde å tlf'e Jagland sitt nr just in case, men han e nok ikkje listed. Men no e d skit d samma for eg har visum ut neste juli og e veldi lykkeli for d! :D Etter at eg hadde fått visumet var vi på Raffles og sjoppet lite på H&M noe som aldri e feil for tre skandinaviske jenter, altså Ingrid Malin(min klassekamerat) og meg sjøl. Men høgdepunktet for dagen va likevel middagen! Tacos! :D Himmelsk me middag hjemme, her nede føles d utroli nice å lage middag hjemme. Og tacoen va nesten på norsk vius, krydder og salsa og orndtli rømme, men vi fant ikkje lefser og så d blei noe noe brød/lefse/nan lignene greier fra den pjuskete sjappen i nabolaget, men d passet ypperli!

Vi har og vært litt ville og spontane i dag, venninnen vår Ann hadde komt i snakk me noe gutter på butikken som skulle ha fest og gærne som vi e gikk vi bort på festen som va i bygget ved siden av der Ingrid og meg sjøl bor. Festen va vel strengt talt ikkje helt d store, d va en gutt der me knallrød blazer, litt hockey sveis og en pocketbook i lommen.. De andre kjørt litt samme stilen og d va mye stan-mennesker(typ Usbekistan, Kasahkstan osv) og eg har jo tidligere delt ka Ingrid og meg sjøl føler for de. Men d va litt spennende og vi levde litt på at vi hadde vært litt ville. Gutten som hadde festen hadde tidenes morsomste kinesiske navn, eg ska prøve å dele moroa, men eg vet ikkje om d kommer t å slå helt ann på blogg. Han het Hasan og direkte oversatt fra pinyin hadde han fått navnet 哈三。哈 e d tegnet en bruker for å forklare at en ler, så hahahaha blir 哈哈哈哈哈! Og 三 e tallet 3, så navnet hans blei liksom tre ganger ha. Eg syns dette va veldi morsomt, altså: 哈哈! Haha, veldi vittig!

Taco, gotta love it!

Her prøver Malin å demonstrere me en mais kordan Tonga-jenten i klassen ser ut me gulltannen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar