Synne til Amerika!

mandag 11. oktober 2010

Ny uke med nye muligheter og bowlerhatt!

I går va Ingrid og meg sjøl en liten tur på nye Wudaokou marked, en fin søndags aktivitet. Vi spleiset(ja, eg har ikkje tenkt å gå inn på nærmere detaljer om dette for eg syns d e en veldi forstyrrende del av forholde t Ingrid og meg sjøl. E vi der liksom, ja, tydligvis) på en genser og så kjøpte vi oss bowlerhatter. Ingrid en brun en og eg en burgunder. Vi var begge veldi fornøyd me kjøpet fordi de fikk oss t å virke veldi koranske og d e jo allti et mål. Hele kvelden satt eg me bowlerhatten på og ventet på at frk Hermansen skulle komme på Skype som avtalt, men d gjorde hon aldri. Takk for den Wenche.

Så får eg vel skrive litt ine stakkars venninner som eg ikkje greier å huske bursdagen t, eg har ingenting å si t mitt forsvar, eg legger meg flat.Eg e veldi lei for d, eg håper dagen va fin for dåke alle!D eg derimot bekymrer meg litt e eventuelle hevnaksjoner. D holder vi oss for god for sant? Vi e alle klar over at min bursdag e 27. februar! :P

D e en jente i klassen min som begynte for en liten stund siden som kommer fra Tonga(eg spurte om hon hadde en strawberry daqurie på lur, men d syns hon ikkje va morsomt). Den ene fortannen hennes e av gull, og d fascinerer meg veldi, kem i 2010 har en fortann av gull liksom. Hon ser litt skummel ut sånn generelt, og hon måtte ta d forberedene kurset for å komme inn på bachloren 3 ganger før hon fikk begynne coz she didnt give a shit(honnas ord, ei mine). Så i dag har eg vært innpå og wikipediaet Tonga litt. Fun fact about Tonga: Tonga innførte sommertid i 1999, for å være blant de første nasjoner inn i år 2000. Stuntet skulle gi mer PR og øke turistinntektene. Da PR-en tok slutt i 2002, ble ordningen avskaffet.

I dag fikk eg en ny klassekamerat fra et land eg ikkje visste ka va, eg mistenker at d han e fra Kasakhstan(oj, e d sånn d skrives?). Ingrid og meg sjøl e litt diskrimenerende mot folk fra Kasakh, helt uten grunn eg tror d grunner i god gammel fremmedfrykt. Men vi har gjort t en greie. Vi går bak tre jenter t skolen nesten kvar dag som e fra Kasakh og stort sett alt vi vet om folk derfra kommer fra disse tre. Og så har Ingrid en i klassen som kommer derfra som har græll stemme. Men d blir spennende me en ny klassekamerat, kanskje han kan åpne øynene litt for oss. Eg wikipediaet Kasakhstan og, men d va ikkje mye funny me d, men her kommer en ufunny fact om Kasakhstan: Landet har 15millioner innbyggere og va d siste landet som ble erklært uavhengig fra Sovjetunionen.

Ellers kan eg fortelle at meg og Bruce'n har d veldi bra sammen, like forelsket om ikkje mer. Han e så vittig og sjarmerende den karen <3

3 kommentarer:

  1. E du for ung til å ha sett Vladimir Smirnov slåss mot Vegard Ulvang og Bjørn Dæhli i langrennsporet???

    SvarSlett
  2. Of course e han det!! Du vet for lite om verden Synne!!!!

    SvarSlett